د عماد احمد المرازيق
Preloader
'
أهلا وسهلاً بكم في موقع

د عماد احمد المرازيق

ملخّص السيرة الذاتيّة

نبذة مختصرة

د عماد احمد المرازيق

الاسم: د. عماد أحمد المرازيق

البلدة : جرش

الايميل: imarazeeg@gmail.com

رقم الجوال: 0779105909

رقم المكتب :428

التعليم

الدرجات العلميّة

  1. دكتوراه علم نفس تربوي – جامعة اليرموك – تقدير جيد جدا – 2010.
  2. ماجستير علم نفس تربوي – جامعة اليرموك – تقدير جيد جدا – 2004.
  3. بكالوريوس في اللغة الانجليزية وآدابها – جامعة جرش – تقدير جيد جدا - 2000.

الخبرات

الخبرات الأكاديميّة والعلميّة

 

  1. استاذ مساعد كلية التربية – جامعة جرش ( 2019-لغاية الان )
  2. محاضر في كلية التربية – جامعة جرش (2006 – 2010)
  3. أستاذ مساعد في كلية التربية – جامعة جرش (2010 – 2011)
  4. أستاذ مساعد في كلية التربية / قسم علم النفس – جامعة شقراء - المملكة العربية السعودية (2011 – 2018)

 

الأبحاث

الإنتاج العلمي
2-  Social media addiction and its relationship with feelings of alienation and cognitive distortions among youth
O.I. Alorani S.Y. Rababah I.A.M. Al-Maraziq Z.M. Miqdadi F.A.M. Al-Habies M.A.I. Rababah
Оригинальная статья
Оригинальная статья
4-  Teachers' perceptions of the obstacles of virtual classrooms in the education of students with special needs
Dr. Imad Ahmed Musa Al-Maraziq 1,  Randa Moussa Abdalrahman Momani 2,/  Mahmoud Ahmed Hussien Humaidat 3,  Dr.amal matlab salman Alsabeelah
Sohag University International Journal of Educational Research
Sohag University International Journal of Educational Research
5-  مستوى احتياج طلبة جامعة البلقاء التطبيقية للمهارات الناعمة وسبل تعزيزها من وجهة نظرهم
د. محمود أحمد حميدات )باحث رئيسي ( د. موسى عبدالقادر الهروط د. أمل مطلب السبيلة د. عماد احمد المرازيق
كلية التربية المجلةالتربوية
كلية التربية المجلةالتربوية
6-  0The Impact of Learned Helplessness on Academic Procrastination Mediated by Self-Motivation among Jordanian University Students
Dr. Imad Ahmed Musa AL-Maraziq1, Dr. Basma Mohammad AL-Hawamdeh2, Dr. Hamzeh Ahmad Abdurrahman Al- qiam3, Dr. Waleed Mofleh Mahmoud AL-Jarrah4, Dr. Hussein Mohamad Ali Atoom5
0Kurdish Studies
0Kurdish Studies
7-  0THE RELATIONSHIP BETWEEN PSYCHOLOGICAL STRESS AND MINDFULNESS AMONG OUTSTANDING STUDENTS IN THE SCHOOL BASIC STAGE
Alazzam A. A., Al-Shoqran A. A. K., Suleiman B. M., Rababah M. A., Al-Hawamdeh B. M., Al-Maraziq I. A. M., Tanjour I., Al-Habies F. A. M.
The Education and Science Journal( Obrazovanie i nauka)
The Education and Science Journal( Obrazovanie i nauka)
8-  Attitudes of Basic School Students Towards using Smartphones in Math Classes in Jordan: A Survey Based Study
0Dr. Hamzeh Ahmad Abdelrahman Al qiamqiam1, Dr. Basma Mohammad AL HawamdehHawamdeh2, Dr. Ahmed Abd_ ALKareem Hassan AL_ Ruheel Ruheel3, Dr. Imad Ahmed Musa Al MaraziqMaraziq4, Dr. Walid Falah Zureikat Zureikat5 Abstract
0Migration Letters
0Migration Letters
9-  0Educational implications of distance learning within the coronavirus pandemic (COVID-19) from the point of view of university students
0Mahasneh, O. M. K., Ayasrah, M. N., Yahyaa, S. M. S. & Al-maraziq, I. A. M.
0World Journal on Educational Technology:
0World Journal on Educational Technology:
10-  Educational implications of distance learning within the coronavirus pandemic (COVID-19) from the point of view of university students.
Mahasneh, O. M. K., Ayasrah, M. N., Yahyaa, S. M. S. & Al-maraziq, I. A. M
World Journal on Educational Technology: Current Issues.
World Journal on Educational Technology: Current Issues.