أ.د محمد الزعبي
Preloader
'
أهلا وسهلاً بكم في موقع

أ.د محمد الزعبي


استاذ دكتور

كلية الأعمال  

ملخّص السيرة الذاتيّة

نبذة مختصرة

أ.د محمد الزعبي

دكتوراة إدارة أعمال وتسويق جامعة دمشق .

التعليم

الدرجات العلميّة

  • (B.A) Bachelor Business Administration, minor in Accounting. yarmouk University, Jordan, 1988 - (M.B.A)
  • Master degree in Business Administration, Thesis in Marketing, title” Attitudes Of Consumers Toward
  • Marketing Deception” yarmouk University, Jordan, 2003 -
  • (P.h.D) Degree in Business Administration, Thesis in Marketing, title” the effect of reference groups on consumers buying behavior” Damascus University, Syria, 2008

الخبرات

الخبرات الأكاديميّة والعلميّة

PRACTICAL EXPERIENCE 1) Assistant Professor since 1/10/2008 – 30/9/2009 Irbid Private University, Irbid- Jordan, Faculity of Management and Financial Science Marketing Department

Teaching Experience (undergrads students): 1- pricing polices 2- marketing strategies 3- principles of marketing 4- wholesaling marketing 5- retailing marketing 6- new products development 7- marketing researchs 8- consumer behavior 9- promotion managememt 10- Marketing channels

2)Part Time lecturer since 15/09/2008 – and still Alyarmouk University, Irbid- Jordan Faculity of Economics and Administration Science Marketing and business Department Teaching Experience; undergrads (in English Language): 1- Principles of Marketing 2- Retailing marketing 3- International marketing. 4- Consumer Behavior 4- Principles of Management (1&2) 5- Human Resources Management 6- Organization thoery and development. (for Master’s Stdudent).

3) Assistant Professor since 1/10/2009 – 4/5/2014 Jarash Private University, Jarash-Jordan Faculty of Economics and Administration Science Business Administration Department Teaching Experience (undergrads): 1- Principles of Marketing 2- Principles of Management(1) 3- Principles of Management(2) 4- International Marketing. 5- Public Relations Management 6- Materials Management (purchasing and warehousing) 7- Total Quality Management 8- Marketing Management 9- Scientific Research Methods 10- Organization Theory 11- International Business Management 12- Consumer Behavior 13- Organization Behavior 14- Government Management 15- knowledge management 16- Operations Researchs 17- Production and Operations Management 18- Special Subjects in Business. 19- Quantitative Methods in Business. 20- Human Resources Management.

4) Associated Professor since 4/5/2014 Jarash Private University, Jarash-Jordan Faculty of Economics and Administration Science Business Administration Department

5)Head of Administrative Department since 1/10/2015 Jarash Private University, Jarash-Jordan Faculty of Economics and Administration Science Business Administration and Public administration Department-

6) Full Professor 1/5/2019, Jarash Private University, Jarash- Jordan, Faculty of Economic and Administration Sciences. 

الأبحاث

الإنتاج العلمي

المؤتمرات

المؤتمرات العلميّة / المحليّة والإقليميّة والدوليّة

الجدول الدراسي

الجدول الدراسي والساعات المكتبيّة

اليوم الوقت المادة
احد وثلاثاء 9:30-11:00 مبادئ التسويق
احد وثلاثاء 11:00-12:30 ادارة انتاج وعمليات
اثنين وأربعاء 12:30-2:00 ادارة مشروعات صغيرة

مساقاتي الالكترونية على التعليم الالكتروني

  • جميع المساقات
  • مساقاتي الالكترونية الفعالة
  • الأعضاء النشطون
عدد المصادر التعليمية في مساقاتي الالكترونية
المساق: اقتصاديات صيدلانية - شعبة (1) ( عن بعد) / ث(18-19) عدد المصادر التعليمية (2)
المساق: صيدلة تسويقية - شعبة (1) ( عن بعد) / ث ر(19-20) عدد المصادر التعليمية (2)
المساق: التسويق الدولي - شعبة (1) ( مدمج) / ح ث(14-15.3) عدد المصادر التعليمية (1)
المساق: ادارة التسويق - شعبة (1) ( مدمج) / ح ث(15.3-17) عدد المصادر التعليمية (1)
المساق: إدارة التسويق الدولي - شعبة (1) ( مدمج) / ن(16-19) عدد المصادر التعليمية (1)
احدث العمليات على الموقع :
لا يوجد عمليات حديثة