كتابة النص: الأستاذ الدكتور يوسف أبو العدوس - جامعة جرش قراءة النص: الدكتور أحمد أبو دلو - جامعة اليرموك مونتاج وإخراج : الدكتور محمد أبوشقير، حمزة الناطور، علي ميّاس تصوير : الأستاذ أحمد الصمادي الإشراف العام: الأستاذ الدكتور يوسف أبو العدوس
فيديو بمناسبة الإسراء والمعراج - إحتفال كلية الشريعة بجامعة جرش 2019 - 1440
فيديو بمناسبة ذكرى المولد النبوي الشريف- مونتاج وإخراج الدكتور محمد أبوشقير- كلية تكنولوجيا المعلومات
التميز في مجالات التعليم والبحث العلمي، وخدمة المجتمع، والارتقاء لمصاف الجامعات المرموقة محليا واقليميا وعالميا.
المساهمة في بناء مجتمع المعرفة وتطوره من خلال إيجاد بيئة جامعية، وشراكة مجتمعية محفزة للابداع، وحرية الفكر والتعبير، ومواكبة التطورات التقنية في مجال التعليم، ومن ثم رفد المجتمع بما يحتاجه من موارد بشرية مؤهلة وملائمة لاحتياجات سوق العمل.
تلتزم الجامعة بترسيخ القيم الجوهرية التالية: الإلتزام الإجتماعي والأخلاقي، الإنتماء،العدالة والمساواة، الإبداع، الجودة والتميّز، الشفافية والمحاسبة، الحرية المنظبطة والمستقبلية.
الاسم: د. عماد أحمد المرازيق
البلدة : جرش
الايميل: imarazeeg@gmail.com
رقم الجوال: 0779105909
رقم المكتب :428
Abstract: The purpose of this research is to investigate how kids with ASD are accepted socially by their peers. Peer social acceptability may be seen in the manner in which autistic kids are treated by their peers as well as in how they show and demonstrate their desire to participate in various activities. In addition, the many kinds of connections that may be seen between ordinary students and pupils who have ASD. This research is a qualitative study that focuses on description. The participants in this research were classmates and their respective professors. Interviews and observations were the methods of data collection that were employed for this investigation. The method of data analysis that was employed was called descriptive analysis, and it included reducing the amount of data, presenting the data, and deriving conclusions from the data. Verifying the accuracy of the author's claims by using methods such as triangulation, extended observations, and consultation with others. Students who have ASD spectrum disorder may participate in social activities with their peers. The classroom instructor's support and understanding helps ordinary students better appreciate the condition of students with ASD. The teacher also understands children with ASD when they have tantrums and may be an aid when students with ASD are having problems. Social interactions and group relations are the types of relationships that may develop between children with ASD and their typical classmates. Regular students are able to create group interactions with students who have ASD with the assistance of the class teacher's promotion of the formation of study groups. Keywords: Special Needs, social acceptance of peers, Students
1- علم النفس التربوي (2.00-3.30) ح ن
2- نظريات التعلم وتطبقاتها (12.30-2.00)ح ن
3- تصميم التدريس(3.30-5.00)ح ن
4- تصميم التدريس ( 3.00- 6.00) ث
الساعات المكتبية (9.30-11.00) (11.30-12.30)
All Rights Reseved © 2023 - Developed by: Prof. Mohammed M. Abu Shquier Editor: Ali Mayyas